Welcome to KARMA.ST

Hey, This blog is for no-one and everyone. Everything is written straight from my reality, my world.

måndag, juli 03, 2023

Några dagar tidigare hade ett inbrott skett i Kristinehamn på firman Carlstad Depå, där flertal jackor märket Kingsland tillgripits....

BRA JOBBAT ROBBAN "JANSSON" F.D SYFVERTSSON

Liten back story:

'Jag samt en vän hade smashat en butik med dyra jackor, egentligen  gjorde vi det mest för dels #1 precis släppt så en varm jacka, sen passa på att ordna julklappar till släkten.
Hade 10st "Sail Racing 🏁 ™" vit vuxna o jacka = dress.'


>> Men IDIOTEN Robban Jansson, som även han fick välja en jacka,. Han blev stoppad endast pga han hade på sig en sådan jacka av märket Kingslan, som hade tillgripits. 

Han fick ju välja en av alla jackor, o de rådde ingen hemlighet vart vi fått jackorna ifrån.(innan när han va hemma hos mig)<<

Sen svarar vad vadsomhelst förutom personen i fråga FÖRNAMN O EFTERNAMN!! VI VAR SOM BRÖDER FICK SÅN JÄVLA CHOCK ATT HAN SKULLE GOLA MIG. Ursäktade de i början i häktet, tänkte aa de va ju ett mordförsök några dagar innan i min lägenhet som jag vet han blev misstänkt för i ngn vecka, jag tänkte det måste  varit när han satt misstänkt för mordförsök han måste gjort bort sig.
Men står ju klart och tydligt "En mansperson är ute och går med en jacka av märket Kingsland" "Dom stannar honom o frågar vart han fick den ifrån?? Då kunde han sagt "vet ej" "ingen kommentar".
Vadsomhelst förutom MITT FÖR- OCH EFTERNAMN!! VARFÖR????
Jag blev häktad en månad med fulla restriktioner för jag hade fyra stulna jackor hemma, tvätt stycken tillhörde de två som va i min lägenhet, plus min jacka, så satt mez fulla restriktioner pga två stulna jackor hemma = automatiskt häleri.
Aina lämnade oss ensamma i 10s i rummet då sa jag fort som Fan "Vi köpte 4 jackor för 1000kr totalt på torget av blattarna som sålde jackor där, han hette Ahmed, säger jag.

Sen ber dom min  vän att avlägsna sig från lägenheten då han inte var aktuell i deras utredning -tills han tar på sig sin enda jacka; som kommer från stölden/butiken då säger dom åt han att han oxå är gripen bara änsålänge.

Efter två dagar i arresten hörde jag dem säga "Förnamn: du är en fri man!" då det va min målskamrat tänkte jag snart är det väl min tur o bli släppt, icke, dagen efter kom dom "H, du har häktningsförhandlimg idag kl 14:00".

Totalt hade dom 4st jackor totalt, så blev simpel ringa häleri typ.
Sitta i ett häkte 24h/dag pga dom hitta ett par stulna jackor. Det var ju bara att dom ville sätta oss på "inbrottet/stölden" men dom fick inte fram ett uns av bevisning som band oss till inbrottet. Trots mitt blod låg på alla Jack-etiketter i grannförrådet "Jag år ofta i grannförrådet har lite saker där, blöder lätt räcker gått in i nått el menar du jag ska bli blodläkare o förklara varför när och hur jag blödde..Vet inte ens vilken månad det är o knappast datum vecka o sånt ointressant.

Nu till det mest sjuka av allt är att dom i en månad som dom hade mig i häktet blev dömd till 1mån Fängelse, som jag vid rättegång redan suttit en månad så straffet blir förverkat, I häktet.

O dom kunde A L D R I G ens höra oss om inbrottet då dem inte hade någon teknisk bevisning eller hade ngn som helst bevis så vi satt faktiskt o mös i rättegången då vi kände att vi vann den mot aina 1-0"
CYKEL + CYKELVAGNAR = KLOCKRENT INGA BEVIS SÅSOM REGNR / BILMODELL / FÄRG OSV.
Vi hade spärrat av alla infarter till butiken vi klippte.. Drog glashammare lät genom hela staden tyckte man..
Vi sprang in tog jackor från ett jackställ o ett annat.

Kan intyga att sitta med blåslampa är inte enkelt för att ta bort en sula.
= Smartare att dra en strumpa 🧦 över skorna!!! FYI

 "Med anledning av ett annars brott gårdagen denna 2011-12-30 på adressen Södra Ringvägen 45 i Kristinehamn grips en mansperson som var iklädd en jacka av märket Kingsland

"Med anledning av ovan imnhämtades beslut om husrannsakan i källarförråd på Södra Ringvägen 45 där ett vittne hittat etikett från Kingsland jackor. Beslag gjordes på plats.

Därefter inhämtades nytt beslut om husrannsakan från fu-ledaren Pernilla Palm gällande Henrics lägenhet på Södra Ringvägen 46 i Kristinehamn




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Use this Form to get in touch with me.

Or just send an email to hko@karma.st

Featured post

I love her