Welcome to KARMA.ST

Hey, This blog is for no-one and everyone. Everything is written straight from my reality, my world.

torsdag, april 02, 2020

Aprilia Habana 125hk for sale

Aprilia Habana Custom 125



 En snabb recension
 (de flesta Ă€r hĂ€mtade frĂ„n en recension som jag gjorde för www.dooyoo.co.uk)
 Jag har haft denna cykel ungefĂ€r 4 mĂ„nader nu och Ă€r vĂ€ldigt nöjd med den.  Det Ă€r inte den billigaste 125 cc-skoter du kan köpa, men de extra pengarna Ă€r vĂ€l vĂ€rda den extra storleken och det rena utseendet som Habana ger.  Retro-stylingen var det första som lockade mig till cykeln, det och det faktum att mina knĂ€n inte kĂ€nde att de var runt mina öron nĂ€r jag Ă„kte, som nĂ„gra skotrar!  Jag försökte skoter som Yamaha Aerox 100 och Peugeot Speedfight 100 som fĂ„r fantastiska recensioner och ser vĂ€ldigt sportiga ut, men de Ă€r fortfarande ganska smĂ„ fysiskt och Ă€ven om de hade varit bra för hustrun att Ă„ka, var jag bara inte bekvĂ€m pĂ„ dem.  Hur som helst, tillbaka till Habana;  Personligen Ă€lskar jag de breda styren och körpositionen "harley", vissa skulle sĂ€ga att den extra bredden Ă€r ett hinder i trafiken - jag hĂ„ller inte med och gör mĂ„nga körningar genom trafiken utan problem pĂ„ min 40 mil arbete tur och retur  gör om vĂ€dret Ă€r tillrĂ€ckligt bra ;-)

 Cykeln ger gott om utrymme, bĂ„de ridning och förvaring, Ă€ven om lagringsutrymmet under sĂ€tet, medan det Ă€r stort, inte Ă€r tillrĂ€ckligt stort för en helhjĂ€lm i Storbritannien.  Även om de 125 funktionerna pĂ„ bakre passagerarfoten vilar, skulle jag personligen ha problem med att bĂ€ra en pelare nĂ€r jag sitter mitt pĂ„ sĂ€tet medan jag rider och inte lĂ€mnar mycket utrymme!  (Jag Ă€r ungefĂ€r 6 fot lĂ„ng).

 NĂ€r det gĂ€ller prestanda;  4-takts 125-motor ger dig en blixtlĂ„s pĂ„ upp till 60 km / h pĂ„ lĂ€genheten och kommer sedan att upp till 65 mph med lite uppmuntran, 70 Ă€r ungefĂ€r plan ut, beroende pĂ„ vindförhĂ„llandena.  BrĂ€nsleförbrukningen Ă€r utmĂ€rkt, jag har fĂ„tt en stadig 85 mpg som körs pĂ„ stormarknadsbensin.  Cykeln tar 8 liter frĂ„n helt tom, sĂ„ du tittar pĂ„ £ 5 för att fylla den, den kommer dĂ„ att göra cirka 130 mil pĂ„ det.  Koppla nu ihop dessa driftskostnader med endast 15 £ Ă„rlig vĂ€gskatt och TPFT-försĂ€kring pĂ„ 100 £ och du har ett mycket ekonomiskt fordon!  Bromsarna Ă€r ocksĂ„ utmĂ€rkta - den bakre trumbromsen kĂ€nns faktiskt lika kraftfull som den frĂ€mre hydrauliska skivbromsen, och de fungerar bra tillsammans.

 Cykeln sĂ€tts ihop vĂ€l, med lite tĂ€nkande kastas in - saker som inspektionsluckor pĂ„ alla rĂ€tt platser sĂ„ att du inte behöver ta bort för mĂ„nga skruvar för att kontrollera oljenivĂ„er, justera krysshastigheten etc.

 UngefĂ€r den enda nackdelen med cykeln Ă€r att krom inte Ă€r riktigt, bara plast, sĂ„ Ă€ven om det ser bra ut, kommer det att ta lite noggrannhet för att hĂ„lla det sĂ„!


 Min bror och jag pĂ„ vĂ„ra cyklar



 Jag Ă€r min - det ser fortfarande sĂ„ bra ut :-)






 broschyrbilden hĂ€r med nĂ„gra tillbehör;
 vindruta i full storlek
 bakre bĂ€rare
 
 det finns ocksĂ„ ett sidostativ.

 och i det andra fĂ€rgalternativet;
 kolsvart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Use this Form to get in touch with me.

Or just send an email to hko@karma.st

Featured post

I love her