Aprilia Habana Custom 125
En snabb recension
(de flesta är hämtade från en recension som jag gjorde för www.dooyoo.co.uk)
Jag har haft denna cykel ungefär 4 månader nu och är väldigt nöjd med den. Det är inte den billigaste 125 cc-skoter du kan köpa, men de extra pengarna är väl värda den extra storleken och det rena utseendet som Habana ger. Retro-stylingen var det första som lockade mig till cykeln, det och det faktum att mina knän inte kände att de var runt mina öron när jag åkte, som några skotrar! Jag försökte skoter som Yamaha Aerox 100 och Peugeot Speedfight 100 som får fantastiska recensioner och ser väldigt sportiga ut, men de är fortfarande ganska små fysiskt och även om de hade varit bra för hustrun att åka, var jag bara inte bekväm på dem. Hur som helst, tillbaka till Habana; Personligen älskar jag de breda styren och körpositionen "harley", vissa skulle säga att den extra bredden är ett hinder i trafiken - jag håller inte med och gör många körningar genom trafiken utan problem på min 40 mil arbete tur och retur gör om vädret är tillräckligt bra ;-)
Cykeln ger gott om utrymme, både ridning och förvaring, även om lagringsutrymmet under sätet, medan det är stort, inte är tillräckligt stort för en helhjälm i Storbritannien. Även om de 125 funktionerna på bakre passagerarfoten vilar, skulle jag personligen ha problem med att bära en pelare när jag sitter mitt på sätet medan jag rider och inte lämnar mycket utrymme! (Jag är ungefär 6 fot lång).
När det gäller prestanda; 4-takts 125-motor ger dig en blixtlås på upp till 60 km / h på lägenheten och kommer sedan att upp till 65 mph med lite uppmuntran, 70 är ungefär plan ut, beroende på vindförhållandena. Bränsleförbrukningen är utmärkt, jag har fått en stadig 85 mpg som körs på stormarknadsbensin. Cykeln tar 8 liter från helt tom, så du tittar på £ 5 för att fylla den, den kommer då att göra cirka 130 mil på det. Koppla nu ihop dessa driftskostnader med endast 15 £ årlig vägskatt och TPFT-försäkring på 100 £ och du har ett mycket ekonomiskt fordon! Bromsarna är också utmärkta - den bakre trumbromsen känns faktiskt lika kraftfull som den främre hydrauliska skivbromsen, och de fungerar bra tillsammans.
Cykeln sätts ihop väl, med lite tänkande kastas in - saker som inspektionsluckor på alla rätt platser så att du inte behöver ta bort för många skruvar för att kontrollera oljenivåer, justera krysshastigheten etc.
Ungefär den enda nackdelen med cykeln är att krom inte är riktigt, bara plast, så även om det ser bra ut, kommer det att ta lite noggrannhet för att hålla det så!
Min bror och jag på våra cyklar
Jag är min - det ser fortfarande så bra ut :-)
broschyrbilden här med några tillbehör;
vindruta i full storlek
bakre bärare
det finns också ett sidostativ.
och i det andra färgalternativet;
kolsvart
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Use this Form to get in touch with me.
Or just send an email to hko@karma.st